Premiery

Znamy już dane techniczne nowego Focusa RS

W momencie ogłoszenia nadejścia nowego Forda Focusa RS, wszystkim fanom motoryzacji zaparło dech w piersiach. Producent zdradził wtedy, że auto będzie miało ponad 300 KM i napęd na cztery koła.

2016 Ford Focus RS

Już wstępne informacje o nowym Focusie RS przekonały internautów, że może to zrewolucjonizować rynek hot hatchy. Zaproponowana przez Forda mieszanka potężnej mocy i napędu na obie osie musi dawać wybitną radość z jazdy. Teraz karty zostały odkryte. Pod maską tego auta znajdzie się specjalnie zaprojektowana wersja 2,3-litrowego silnika EcoBoosta (znanego m.in. z Mustanga), która rozwija aż 350 KM i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego! Chwilowo, na 15 sekund można wycisnąć nawet 470 Nm podczas ostrego przyspieszania. Z taką jednostką, w kwestii osiągów Focus może śmiało stawać do rywalizacji z autami z wyższych klas.

FordFocusRS_AWD_01

Tak wysoka moc jest uzyskiwana przez zastosowanie nowej turbosprężarki o konstrukcji twin-scroll i niskiej bezwładności. Powiększona strona kompresji pozwala na przepływ większej ilości powietrza, natomiast większy intercooler wydajniej schładza powietrze w mniej restrykcyjnym układzie dolotowym.  Co ciekawe, zjawisko „turbodziury” zostało skutecznie zminimalizowane i auto dysponuje pełnym momentem obrotowym w zakresie 2000 – 4500 obr/min.

Głowica silnika jest produkowana z ulepszonego stopu aluminium, które charakteryzuje się lepszą wytrzymałością na wysokie temperatury. Nad prawidłową temperaturą silnika czuwa olbrzymia chłodnica – największa jaka do tej pory znalazła się w Focusie!

2016 Ford Focus RS

Inżynierowie Forda zadbali także o akustyczne wrażenia podczas jazdy. Dźwięk jaki wydaje RS ma sportowy charakter, momentami bulgocze i strzela z wydechu. W końcowym tłumiku zamontowano klapkę, która reguluje ciśnienie w układzie wydechowym oraz dba o to, aby auto było ciche w niskim zakresie obrotów.

Ujawniono także szczegóły dotyczące inteligentnego napędu na cztery koła z funkcją Dynamic Torque Vectoring, który zastosowano w Focusie RS. Innowacyjny system zwiększa przyczepność auta w zakrętach do granic możliwości, dzięki czemu można je szybciej pokonywać. Dodatkowo, po raz pierwszy wprowadzono możliwość wyboru trybu jazdy. Na szczególną uwagę zasługują dwie nowinki – procedura startu, która optymalizuje obroty i parametry silnika oraz układ przeniesienia napędu tak, aby jak najszybciej wystartować. Drugą ciekawostką jest driftingowy tryb jazdy, w którym większość momentu obrotowego przekazywana jest na tylne koła, aby móc łatwo wprowadzać auto w kontrolowany poślizg.

Forda Focusa RS nowej generacji zaprezentowano w pełnej okazałości podczas czerwcowej imprezy motoryzacyjnej – Goodwood Festival of Speed w Wielkiej Brytanii. Poprowadził je Ken Block, który ma już na koncie wiele klipów z Fordami w roli głównej. Zobaczcie co potrafi ten samochód w rękach profesjonalisty:

Nowy Ford Focus RS jest jednym spośród 12 samochodów sportowych, które Ford zamierza wprowadzić na światowy rynek do 2020 roku.

Komentarze