Premiery

SUV niewielkich rozmiarów

Kompaktowe SUV-y zyskują coraz większą popularność, zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Do tej pory Ford wypełniał ten segment modelem Fusion, który przez ponad 10 lat istnienia zyskał wielu zwolenników. Nadchodzi czas na jego następcę, poznajcie Forda EcoSport

EcoSport_15

Model ten jest całkowicie nową konstrukcją, która została zaprojektowana z myślą o sprostaniu wszelkim wymogom, jakie są stawiane małym SUV-om. Inżynierowie i designerzy Forda z ponad 16 krajów połączyli siły, aby stworzyć praktyczny, ekonomiczny i stylowy samochód.

Przód EcoSporta nawiązuje do pozostałych modeli producenta dzięki trapezoidalnemu grillowi. Krótka, pozioma maska, muskularne nadkola, czarne listwy progowe oraz pełnowymiarowe koło zapasowe umieszczone na tylnej klapie podkreślają terenowy charakter tego kompaktowego SUV-a. Takie auto świetnie wygląda z 17-calowymi aluminiowymi felgami oraz subtelnymi relingami.

EcoSport_24

Wnętrze Forda EcoSport zaskakuje przestronnością oraz dużą ilością praktycznych schowków. Jest ich aż 20! Ich kształty i wymiary są przemyślane tak, aby były jak najbardziej funkcjonalne. Wnęki w drzwiach są w stanie pomieścić 1,5 – litrowe butelki, a do klimatyzowanego schowka można włożyć aż 6 puszek o pojemności 350ml.  Bagażnik oferuje do 375 litrów przestrzeni, a tylna kanapa posiada regulację kąta oparcia.

EcoSport_38

Na liście wyposażenia Forda EcoSport znajdują się wszystkie nowinki, takie jak system sterowania głosem SYNC z funkcją AppLink pozwalającą na uruchamianie aplikacji ze smartfona, np. Spotify, TomTom. Poza tym, dostępny będzie system bezkluczykowy, asystent ruszania pod górkę, tempomat, automatyczne wycieraczki oraz światła, nawigacja.

Dla zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa EcoSporta wyposażono w kontrolę trakcji, ESP, ABS, Wspomaganie awaryjnego hamowania oraz system kontroli ciśnienia powietrza w oponach.

EcoSport_28

Ford EcoSport będzie dostępny w kilku wariantach:

Benzynowe:

  • 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM z 5-biegową manualną skrzynią biegów
  • 1,5-litrowy Duratec Ti-VCT o mocy 110 KM z 5-biegową manualną skrzynią biegów
  • 1,5-litrowy Duratec Ti-VCT o mocy 110 KM z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów

oraz wysokoprężny

  • 1,5-litrowy Duratorq TDCi o mocy 90 KM z 5-biegową manualną skrzynią biegów

W połączeniu z nowoczesną jednostką 1.0 EcoBoost, mały SUV pali średnio 5,3 l benzyny na 100 km.

EcoSport_43

Zawieszenie wraz z układem kierowniczym zostały tak zestrojone, aby samochód mimo swoich gabarytów i wyższego prześwitu prowadził się jak nowa Fiesta. Głębokość brodzenia wynosi 550 mm, więc nie groźne mu nawet bardzo głębokie kałuże. Ford EcoSport został kompleksowo przetestowany w fazie projektowania, aby dopracować jego każdy detal. Zastosowano 20 tysięcy wirtualnych scenariuszy, które symulowały różne warunki drogowe. Prototypami przejechano ponad 2 miliony kilometrów po drogach Europy, Azji oraz Północnej i Południowej Ameryki. Wystawiono je na temperatury od -25 do +50 stopni Celsjusza. Wysłano je do najbardziej ekstremalnych zakątków świata.

Ford EcoSport już niebawem pojawi się w salonach Forda.

Komentarze