Ford dla Ciebie

S-MAX w terenie

W zeszłym roku Ford S-MAX zyskał całkiem nowe oblicze. Druga już generacja tego vana może śmiało zostać nazwana kontynuatorem sukcesu poprzednika. Wciąż jest najlepiej prowadzącym się autem w swojej klasie.

S-MAX

Poza doskonale zestrojonym zawieszeniem, dużym atutem S-MAXa jest gama silnikowa. Pod jego maską znajdą się znane nam już jednostki benzynowe EcoBoost: 1.5 i 2.0 rozwijające odpowiednio 160 KM i 240 KM. Wysokoprężne TDCi występuje w czterech wariantach mocy: 120 KM, 150 KM, 180 KM i 210 KM. Ciężko się nie zgodzić, że jak na osobowego VANa, to wyjątkowo mocne silniki.

FordS-MAX 2

Jeżeli zdarza Wam się zjeżdżać z utwardzonej drogi, warto rozważyć wybór S-MAXa z inteligentnym napędem na cztery koła (AWD). Dostępny jest z silnikiem 2.0 TDCi 150 KM z manualną skrzynią biegów lub 180 KM ze skrzynią PowerShift. Samochód z takim napędem samodzielnie i bardzo szybko reguluje ilość mocy jaka jest przekazywana na każdą z osi. Dzięki temu, jadąc po normalnych, asfaltowych drogach, większość mocy trafia na przednie koła, co przekłada się na oszczędność paliwa, a gdy tylko system wykryje, że zjechaliśmy na szuter, śnieg, błoto – dołączany jest tylny napęd, który zapewnia najbardziej optymalną przyczepność wszystkich kół.

Komentarze