Hobby

Projekt: FiestaXR2 cz.4

Prace rozbiórkowe przy XR2-ce trwają. Zdemontowano kolejne elementy karoserii samochodu: drzwi, tylną i przednią klapę. Z nadwozia wyjęte zostały również szyby.

FX2 demontaż karoserii i szyb

FX2

Kultowa Fiesta została również pozbawiona przednich błotników oraz przedniego pasa. Pozwoliło to dużo dokładniej zweryfikować stan blacharski przedniej części nadwozia. Oczywiście i tu korozja przez 28 lat wyrządziła sporo szkód. W wielu miejscach konieczna będzie duża ingerencja blacharzy.

XR2

XR2

XR2

XR2

Jak się okazało, dalsze etapy rozbiórki przyniosły jednak nie tylko złe wiadomości. Pozytywnym zaskoczeniem był stan komory silnikowej. Poza miejscem, w którym ulokowany jest akumulator, nie będzie wymagała większych napraw.

XR2

XR2

Większość zewnętrznych blach została zakwalifikowana do wymiany. Mimo ograniczonej dostępności, właścicielowi udało się zgromadzić już sporą ich część. Przedni pas zostanie zastąpiony nowym oryginalnym elementem, zakupionym w sieci dealerskiej Forda. Przednie błotniki pochodzą zaś ze „starych zapasów”, o czym świadczą metki z miejscem produkcji ….. West Germany.

XR2

XR2

XR2

Kolejne prace rozbiórkowe pozwoliły dokładniej zweryfikować stan pojazdu. Po oględzinach została podjęta decyzja o konieczności wypiaskowania nadwozia.

Już niedługo kolejna relacja z restaurowania Fiesty XR2.

Komentarze