Ford dla Ciebie

Poznaj Forda Edge

SUVy cieszą się coraz większą popularnością, więc wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Ford zamierza wypełnić swoją ofertę „uterenowionych” aut o cztery całkowicie nowe modele. Jednym z nich jest nadchodzący Edge.

Ford Edge

Już od jakiegoś czasu wiadomo, że Ford Edge trafi do sprzedaży. Teraz możemy poznać więcej informacji na jego temat. Okazuje się, że nowy SUV z błękitnym owalem na masce może mocno zamieszać na rynku takich aut. Producent chce aby zapewniał on jak największy komfort, dobrą dynamikę oraz wyposaży go w szereg nowinek technologicznych.

Zacznijmy jednak od wzięcia pod lupę stylistyki Forda Edge, bo oczywiste jest to, że wygląd auta jest szalenie istotny, zwłaszcza w segmencie SUVów. Recepta na takie auto jest sztywna i ciężko jest designerom wymyślić coś świeżego – małe terenówki muszą mieć podwyższony prześwit, masywnie wyglądające nadwozie i najlepiej aby miały dodatki, które podkreślają jego terenowe możliwości. Ford Edge został zaprojektowany z uwzględnieniem aktualnej stylistyki marki – otrzymał charakterystycznego grilla oraz przetłoczenia na masce. Mimo swoich rozmiarów, auto jest lekkie optycznie i zdecydowanie może wyróżnić się spośród konkurencji.

Ford Edge 2

W kwestii dynamiki, Ford postawił na sprawdzone już rozwiązanie – wysokoprężne silniki 2.0 TDCi występujące w dwóch wariantach: podstawowym o mocy 180 KM, który pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 9,9 sekundy, oraz wyposażonym w dwie turbiny, rozwijającym 210 KM. Z takim silnikiem Edge przyspiesza do pierwszej setki w 9,4 sekundy. Średnie spalanie obu jednostek jest takie samo i wynosi 5,8 l na 100 km. Jak przystało na samochód z aspiracjami terenowymi, dostępny jest inteligentny napęd na cztery koła, który płynnie reguluje przekazywanie momentu obrotowego między osiami tak, aby jadąc po normalnych drogach samochód był oszczędny, a gdy zjedzie z utwardzonej drogi, zapewnia najlepszą możliwą przyczepność.

Ford Edge 3

Poza stylistyką, Forda Edge wyróżnią też ciekawe dodatki jak np. system aktywnego tłumienia hałasu, działający jak tego typu słuchawki czy telefony ale obejmuje całą kabinę i skutecznie eliminuje dźwięki pochodzące z silnika, opon, wiatru. Ciekawostką jest też aktywny układ kierowniczy, który automatycznie dostosowuje przełożenie do aktualnej sytuacji, dzięki czemu np. nie musimy dużo kręcić kierownicą na parkingu, a jadąc z wyższymi prędkościami po krętych drogach, nie musimy przekładać rąk na kierownicy przy ciaśniejszych zakrętach.

Ford Edge 4

Ford Edge może być nafaszerowany elektroniką i mieć takie dodatki jak system półautonomicznego parkowania, Adaptacyjne reflektory LED z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi, system zapobiegający kolizjom (z wykrywaniem pieszych), kamery ułatwiające wyjechanie z miejsca parkingowego, czy też inteligentny tempomat dostosowujący prędkość do znaków drogowych.

Komentarze