Technologie

Kolejna nagroda EcoBoosta

Trzycylindrowy, litrowy silnik EcoBoost po raz kolejny dowiódł, że jest najlepszy w swojej klasie. Po raz ósmy, w ciągu czterech ostatnich lat, otrzymał tytuł Międzynarodowego Silnika roku.

EcoBoost_EOTY2014_02_new

Mały silnik benzynowy Forda stawiany jest za wzór downsizingu – tendencji, która dynamicznie rozwija się w Europie, polegającej na zastępowaniu dużych wolnossących silników mniejszymi, bardziej wydajnymi jednostkami.  Bezpośrednio przekłada się to na mniejsze zużycie paliwa i redukcję emisji spalin.

87 dziennikarzy motoryzacyjnych z 35 krajów zadecydowało drogą głosowania, że silnik 1.0 EcoBoost jest najlepszą propozycją na rynku pod względem takich kryteriów jak wydajność, osiągi, ekonomia, nowoczesność i wytrzymałość.

Ford-EcoBoost-Engine_04

Ford w dalszym ciągu ulepsza tę jednostkę, proponując inny osprzęt, który sprawi, że jazda będzie jeszcze bardziej przyjemna. Przykładem może być nowe koło dwumasowe, które pozwala na dezaktywację niepotrzebnych cylindrów w szerszym zakresie obrotów i obciążeń, a jednocześnie redukuje hałas.

Komentarze