Ford dla Ciebie

Małe auto, wielkie możliwości

Ford oficjalnie zaprezentował całkowicie nowy model małego miejskiego auta, czyli KA+. Co najmniejszy model Forda ma do zaoferowania oraz czym się różni od zwykłego KA?

KaPlus 5

„Plus” w nazwie świadczy o większej przestrzeni w kabinie oraz dodatkowej parze drzwi w porównaniu do standardowego modelu KA. Nowy, mały pięciodrzwiowy hatchback pomieści 5 osób, oferując przy tym największą w swojej klasie ilość miejsca nad głowami oraz na nogi dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie. Mimo zwiększonej przestrzeni wewnątrz kabiny. KA+ wciąż pozostaje małym, zwinnym miejskim autem o długości niecałych 4 metrów. Cały sekret tkwi w proporcjach – nadwozie KA+ jest krótsze od Fiesty, lecz o 29 milimetrów wyższe, dzięki czemu oferuje dużo przestrzeni dla pasażerów.

KaPlus 3

Omawiając przestrzeń, jaką oferuje KA+, należy wspomnieć o bagażniku. Pomieści on 270 litrów bagażu, natomiast po złożeniu tylnej kanapy robi się z niego niezła bagażówka. Już 3-drzwiowy Ford KA poprzedniej generacji dowiódł w naszym teście, że potrafi sporo przewieźć, np. kanapę albo rower i dwa longboardy . Z dodatkową parą drzwi powinno być jeszcze łatwiej zorganizować przestrzeń bagażową.

Pod maskę nowego Forda KA+ trafi silnik benzynowy 1.2 Duratec z systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to jednostka bazująca na silniku 1.25l znanym z Fiesty. Występować będzie w dwóch wariantach: 70 KM (105 Nm) i 85 KM (112 Nm). W obu przypadkach silnik emituje 114 g CO2 na km i spala średnio 5 l/100 km. Uzyskanie takiego wyniku możliwe było dzięki dobremu zoptymalizowaniu masy auta – Ford KA+ waży nieco ponad tonę, co również przekłada się na prowadzenie – autko jest żwawe i dobrze się zachowuje w zakrętach.

KaPlus 2

Nowy Ford KA+ wpisuje się w aktualnie obowiązujący stylistyczny trend marki. Z zewnątrz można go rozpoznać po charakterystycznym, trapezoidalnym grillu oraz po kształcie lamp. Wnętrze auta jest wykończone w ciemnych tonacjach z chromowanymi dodatkami np. klamki czy obwódki kratek nawiewu.

KaPlus

Warto się przyjrzeć wyposażeniu Forda KA+, bowiem jest ono całkiem bogate jak na auto tej klasy. Już w standardzie otrzymujemy manualną klimatyzację, rozbudowany system multimedialny SYNC wspierający technologię AppLink, elektryczne szyby przednie i lusterka oraz inteligentny kluczyk MyKey pozwalający na założenie „blokady rodzicielskiej” w postaci ograniczników prędkości oraz maksymalnej głośności systemu audio.

 Za bezpieczeństwo pasażerów odpowiada sześć poduszek powietrznych oraz układ kontroli stabilności toru jazdy z funkcją pomagania przy ruszaniu pod górkę.

KaPlus 4

Opcjonalnie, KA+ może być wyposażone w automatyczną klimatyzację, skórzaną kierownicę, tempomat, podgrzewane siedzenia, czy też 15-calowe aluminiowe felgi.

Lada moment Ford KA+ trafi do sprzedaży. Zapraszamy do salonów Auto Plaza, aby przekonać się o tym jak dużo przestrzeni może oferować małe, miejskie auto.

Komentarze