Hobby

Fiesta XR2 cz.5

To już 5 część naszej relacji z renowacji kultowej Fiesty XR2. Jak wspomnieliśmy w poprzedniej odsłonie, po ocenie stanu auta podjęta została decyzja o wypiaskowaniu newralgicznych miejsc nadwozia. Pociągnęła ona za sobą konieczność dalszej rozbiórki auta i pozostawienia niemalże „gołej blachy”.

W pierwszej kolejności nadwozie zostało pozbawione tylnego i przedniego zawieszenia.

Fiesta bez tylnego i przedniego zawieszenia

Fiesta bez tylnego i przedniego zawieszenia

Fiesta bez tylnego i przedniego zawieszenia

Również z komory silnikowej wymontowane zostało prawie wszystko.

komora silnikowa

W między czasie zostały usunięte również: bak paliwa , przewody hamulcowe oraz paliwowe, mechanizm zmiany biegów oraz układ wydechowy.

XR2_wymontowane elementy

Kolejnymi krokami przygotowującym nadwozie do dalszych prac były: wymontowanie deski rozdzielczej i podsufitki oraz częściowe zdemontowanie instalacji elektrycznej, która pozostała w samochodzie. Będzie przeglądana i regenerowana przez elektryków Auto Plaza przed ponownym złożeniem auta.

XR2 - instalacja elektryczna

XR2 - instalacja elektryczna - zabezpieczenie

Na koniec z lewego błotnika został wycięty rant, który odsłonił stan wewnętrznego nadkola, również do naprawy. Prawy tylny błotnik pozostał w całości, ponieważ zostanie zastąpiony nowym. Wycięcie go w tym momencie, ze względu na ogólny stan nadwozia oraz dawną wyjątkowo niefachową naprawę po uszkodzeniu w tym miejscu, wiązało się ze zbyt dużym ryzykiem.

Błotniki

Tak przygotowane nadwozie naszej Fiesty zostało przeniesione na lawetę i wyjechało do piaskowania. To powinno już definitywnie zdemaskować wszelkie niespodzianki jakie mogą jeszcze czekać blacharzy.

Fiesta XR2 - transport na lawetę

Fiesta XR2 wyjeżdża na piaskowanie

Komentarze