Ford dla Ciebie

Dlaczego hybryda?

Każdy z nas szuka pewnych oszczędności. Przykładowo, wybierając sprzęty AGD, coraz więcej osób zwraca uwagę na etykiety przedstawiające zużycie prądu, czy też wody, aby wybrać możliwie najbardziej ekonomiczny, a co za tym idzie także ekologiczny sprzęt. Podobnie postępujemy przy zakupie samochodu – chcemy, aby auto paliło mało oraz było tanie w serwisowaniu.

Mondeo Hybrid 51

W ostatnich latach kierowcy zachwycili się nowoczesnymi turbodieslami – dobre osiągi, coraz lepsza kultura pracy i niskie spalanie, to argumenty, które zaślepiły klientów na tyle, że przestali dostrzegać minusy jakie pojawiają się przy eksploatacji aut z silnikami wysokoprężnymi. Diesle są najlepszym wyborem dla osób, które często jeżdżą w trasy. W takim cyklu auta kompaktowe (jak Ford Focus), a nawet z segmentu D (Ford Mondeo) mogą pochwalić się średnim spalaniem w okolicach 5-6 litrów ropy na 100 km. Dzięki temu przejechanie tysiąca kilometrów na „jednym baku” nie jest dużym wyzwaniem.

Należy jednak pamiętać o tym, że jeżdżąc po mieście, średnie spalanie skoczy nawet do 8-10 litrów na 100 km, więc oszczędność spada.

Duratorq TDCi

Kolejnym nadwyrężeniem dla portfela jest serwis. Każdy, kto miał samochód z silnikiem diesla z pewnością słyszał o newralgicznych elementach tej konstrukcji, które są kosztowne w naprawach i wymianach: turbosprężarka, świece żarowe, pompowtryskiwacze, etc. Nie powinno być zaskoczeniem, gdy przy poważniejszej naprawie otrzymamy fakturę na kilka tysięcy złotych.

Drugą opcją oszczędzania na samochodzie jest zakup modelu z silnikiem benzynowym o małej pojemności, wspomaganego turbiną – trend ten nazywany jest downsizingiem. Takie auta potrafią spalić mało benzyny jeżdżąc po mieście dzięki zoptymalizowanym przełożeniom, systemowi auto stop-start i małej pojemności skokowej. Nie musimy się martwić o wypalanie filtra cząsteczek stałych, ponieważ takie konstrukcje go nie posiadają. Jeżdżąc takim samochodem można odczuć dyskomfort podczas jazdy w trasie – wyprzedzanie trzeba odpowiednio wcześnie planować i nie ma co liczyć na dobrą dynamikę przy wyższych prędkościach. Może się także okazać, że spalanie będzie znacznie wyższe jak w mieście. Podczas wizyty w serwisie nie chcielibyśmy usłyszeć, że naprawy lub wymiany wymaga turbosprężarka albo wtryskiwacze (układ bezpośredniego wtrysku paliwa). Są to zazwyczaj kosztowne remonty.

Ecoboost-5

Wszechstronnymi autami, które pozwalają zaoszczędzić sporo pieniędzy podczas eksploatacji są hybrydy. Połączenie klasycznego, wolnossącego silnika benzynowego z silnikiem/silnikami elektrycznymi, daje coś w rodzaju złotego środka. Taki rodzaj napędu sprawdzi się zarówno w mieście, jak i w trasie, nie będąc przy tym kosztownym w serwisie. Wydawało by się, że samochód korzystający z silników elektrycznych, akumulatorów, to bardzo skomplikowana konstrukcja, która wymaga sporo uwagi. Nic bardziej mylnego, hybrydy są tak zaprojektowane, że kierowca może się nawet nie zorientować kiedy jedzie „na prądzie”. Średnie spalanie hybryd może być wręcz szokująco niskie i w małych autach spaść nawet do 3-4 litrów na 100km. W Fordzie Mondeo Hybrid nie jest trudne osiągnięcie 5-6 l na 100 km w cyklu miejskim. Serwisowanie hybryd nie jest bardzo kosztowne. Regularne przeglądy kosztują tyle samo co w przypadku zwykłych, benzynowych aut. Baterie stosowane w samochodach są trwałe i powinny wytrzymać nawet 10 lat eksploatacji.

Mondeo Hybrid 5

Mamy nadzieję, że tym krótkim porównaniem przybliżyliśmy Wam różnice kosztów utrzymania między dieslami, małolitrażowymi benzyniakami, a hybrydami. Zachęcamy do zapoznania się z Nowym Fordem Mondeo Hybrid, czyli pierwszym Fordem z takim napędem na rynku Europejskim.

Zachęcamy do umówienia się na jazdę próbną Nowym Modeo Hybrid, aby bliżej się z nim zapoznać.

Komentarze