Premiery

Coś więcej niż facelifting pickupa

Wydawałoby się, że samochody użytkowe mają być jedynie praktyczne, a stylistyka jest zupełnie nieważna. Nic bardziej mylnego – widać to dobrze na przykładzie nowego Forda Rangera, który przejdzie dosyć rozbudowany facelifting.

New Ford Ranger 2_Front 3qtr

Patrząc na wizualizacje przodu auta można by było stwierdzić, że model ten został zaprojektowany całkowicie od nowa. Zmieniła się atrapa chłodnicy, lampy zderzak, maska. Teraz Ranger wygląda bardziej masywnie i nowocześnie dzięki ostrym liniom i wyraźnym przetłoczeniom. Samochód ten zdecydowanie będzie łatwo rozpoznawalny i wyróżni się na ulicy. Bok i tył auta nie zmieniły się aż tak znacząco.

Właściwości użytkowe Forda Rangera idą w parze z muskularnym wyglądem. Jest to jeden z najbardziej wytrzymałych pickupów na rynku. Dzięki prześwitowi o wysokości 230 mm i głębokości brodzenia na poziomie 800 mm, można się nim zapuścić nawet w dosyć ciężki teren jak na seryjne auto. Kąt natarcia wynosi 28 stopni, a kąt zejścia 25 stopni. Oznacza to, że podjazdy i zjazdy z górek także nie stanowią dla niego problemu. Oczywiście dostępne są wersje Rangera z napędem 4×4, który można przełączać miedzy trybami 4×2 i 4×4 przy pomocy pokrętła.

New Ford Ranger 3_Rear 3qtr

Nowy Ranger został odświeżony także pod maską. Najnowsza odmiana pięciocylindrowego silnika diesla 3.2 TDCi otrzymała wydajniejszy system recyrkulacji gazów, dzięki któremu stała się bardziej oszczędna, a w dalszym ciągu oferuje 200 KM i 470 Nm. W przypadku czterocylindrowej jednostki 2.2 TDCi, zmiany przyniosły większą moc: wariant 125-konny ma teraz 130 KM, a 150-konny 160 KM. Jednocześnie obie wersje mają niższe spalanie. Na pokładzie pojawiła się także opcja Auto-Start-Stop, która pozwala zaoszczędzić jeszcze więcej paliwa.

New Ford Ranger 5_interior driver

Wnętrze Rangera przeszło całkowitą rewolucję. Nowa deska rozdzielcza, konsola środkowa oraz zestaw zegarów nadają nowoczesnego wyglądu i zdradzają, że w aucie kryją się nowoczesne technologie. Duży dotykowy ekran pełni funkcję nawigacji, centrum informacyjnego i multimedialnego. Nie trzeba jednak odwracać uwagi od drogi, aby obsługiwać różne systemy auta. Sync 2 pozwala na głosowe wydawanie komend dotyczących np. radia, nawigacji czy też klimatyzacji. W aucie znalazło się też gniazdko, które pozwala np. na podłączenie laptopa.

Nad bezpieczeństwem czuwa szereg elektronicznych pomocników kierowcy, sprawdzających się zarówno na drodze, jak i w terenie. Zestaw czujników dba o to, aby nieświadomie nie zjechać ze swojego pasa. Lane Keeping Aid nie tylko ostrzega kierowcę o tym fakcie, ale także samoczynnie może skierować auto z powrotem na swój pas. Adaptive Cruise Control to aktywny tempomat, który zwolni Forda, gdy auto przed nami jedzie wolniej. Driver Alert bacznie obserwuje kierowcę i jego zachowanie, aby zasugerować przerwę podczas dłuższej jazdy, w momencie gdy spada koncentracja.

New Ford Ranger 8_TFT cluster

W terenie pomocny może się okazać Hill Launch Assist, który przytrzymuje auto podczas ruszania pod górkę. Przy zjeżdżaniu, Hill Descent Control zadba o to, aby samochód sam nie przyspieszał i została zachowana pełna manewrowość.

Odświeżony Ford Ranger trafi do europejskich salonów na początku przyszłego roku.

Komentarze