Ciekawostki

50-lecie Transita cz.2

Ford Transit przez lata zdobywał uznanie użytkowników. Przedstawiamy opisy kolejnych generacji.

W 1978 roku zaprezentowano drugą generację Transita. Wizualnie auto bardzo się zmieniło i nabrało bardziej opływowych kształtów. Pod maskę trafiały coraz częściej silniki diesla, a w tym samym czasie wprowadzono nowe jednostki, które miały wałek rozrządu umieszczony nad głowicą (OHC). Po raz pierwszy w Transicie pojawiła się automatyczna skrzynia biegów. Dużym ukłonem w kierunku użytkowników aut z krajów o chłodnym klimacie było zastosowanie wydajnego systemu ogrzewania, który zaczął przypominać te stosowane w autach osobowych.

TransitCelebrations_101

W 1984 roku w ofercie pojawił się 2,5-litrowy silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa (DI), który rozwijał 68 KM i był zdecydowanie bardziej oszczędny w porównaniu do poprzednio stosowanych jednostek. Rok później Ford celebrował wyprodukowanie dwumilionowego egzemplarza Transita.

20 Transit, 1978

W 1986 roku, na rynek trafiła kolejna, trzecia już generacja Forda Transita. Opływowość nadwozia została jeszcze lepiej dopracowana i inżynierom udało się uzyskać współczynnik oporów powietrza na poziomie 0,37 Cd, co czyniło ten model najlepszym w swojej klasie. Taki kształt przodu poprawiał również bezpieczeństwo pasażerów podczas wypadku. Samochód ten stał się bardzo popularny w Polsce w latach 90. Nawet dzisiaj można go spotkać na ulicach jako auto, które wciąż służy do pracy.

21 Transit, 1986

15 Transit Service Line, 1995

Komentarze